dålig dag

Den här dagen har varit katastrofalt dålig/sugig/hemsk men endå kan jag bara skratta åt det. Eller imorgon kanske. Agnes hade övernattning här så vi låg och kollade på film tills fyra tiden imorse. Blev ett marathon av Jonas Åkerlunds väldigt bisarra film Spun, How to lose friends and alienate people och Girl Interrupted. Älskar att ha bra ljudsystem och storbildskärm. Men tillbaka till min dåliga dag. Agnes stod i köket imorse och gjorde frukost och jag var sen som vantligt på morgonen och irrade omkring. Engelsmännen gillar ju heltäckingsmattor och speciellt i trappor. Den mjuka heltäckingsmattan och mina strumpor ger absolut ingen friktion alls så jag halkar på översta trappsteget, flyger raklång med benen framåt studsar någonstans i mitten av trappen för att sedan krascha rakt in i väggen nedanför trappen. Som "tur" är landade jag på vänstra skinkan och inte på ryggen eller svanskotan. Så nu har jag ett blått och svullen arsel och en blå arm. Gjorde sjukt ont så jag nästan grät. Agnes reagerade knappt då hon trodde jag tappade någonting och inte tappade mig själv i trappen. Hur som helst traskade jag sedan iväg till jobbet. Känt mig lite krasslig ett bra tag nu med förkylning som aldrig släpper utan går fram och tillbaka hela tiden. Men idag gick den verkligen fram. Varit påväg och svimmat flera gånger, runnit svett av mig fast jag haft gåshud och frysit, mina arbetskamrater tyckte jag såg ut som Tomatköttbullarna på Subway, svensk, röd, rund och svullen. Men får man gå hem, fast man mest i sitter i trappen och halvgråter av utmattning? nej nej. Fick vänta tills klockan sex då min översta chef gått hem så min andra chef kan skicka hem mig. En timme innan jag egentligen skulle ha slutat. Ska dock sjukanmäla mig imorgon och gå till doktorn. Har alldeles ont i lungorna efter veckor av hostande. Förhoppningsvis kör de lite prover på mig eftersom mitt immunsystem ännu en gång gått i botten.
Duc, min tillfällige sambo lagade mat til mig idag också men råkade tappa chilipullvret i kycklingsåsen. Dom säger ju att det är bra att äta stark mat för att få ut alla onda basilusker och skit, men nu ligger jag i soffan, kan inte röra mig för att det gör så jävla ont i skinkan, känns som jag ska dö varje gång jag hostar eller nyser och jag mår dessutom lite illa av mina chilirapar.
puss och hej



Chili med en touch av kyckling




Söndagsfika




Torsdagsutgång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0