extra jobb

Igår kom jag hem från jobbet klockan sex. Sov klockan åtta redan. Vaknade sedan igen vid två på natten och kollade senaste Californication och Gossip Girl avsnitten för att sedan sova ytterligare sex timmar till tio. Regebunden sömn funkar verkligen inte för mig. Natten innan sov jag fyra timmar och natten innan det 11.
Idag har jag hängt med min vän Chau hela dagen. Först åt vi jätte god asiatisk lunch, £3,50/rätten, hur billigt som helst. Jag får dock inte göra av med pengar innan Lina kommer och hälsar på nästa vecka så Chau bjöd mig på större delen, vilket var ännu bättre :) Sedan traskade vi runt hela Soho i jakt på extra jobb som flyers utdelare åt klubbar, men utan lycka. Åkte sedan till Old Street och Shoreditch men det gick inte heller nå bra. Vi blev hungriga igen och drog då hem till mig och käkade färskt tortellini med pesto och getost som jag hade i kylen och gick in på internet och där var lyckan på jobb större. Vi har nu sökt flyers jobb och man får betalt direkt i handen efter skiftet. Förhoppningsvis får jag jobba i helgen. Vilket skulle vara guld värt. Fyra timmar kan man ju ödlsa en kväll och få en 500kr direkt i handen.

Jag tror inte en av mina sambos gillar mig. Tyskan som bor i rummet på nedervåningen. Hon skrek åt mig förra veckan för att jag glömde stänga dörren helt till köket när jag gjorde en smörgås och hon vaknade. Bad om ursökt dagen efter och fick tillbaka "ok, bara det inte händer igen", när det var hon som överreagerat. Igår när jag kom hem hade hon skrivit lappar med sitt namn på alla sina grejer. Dom andra har hon ju bott med i flera år så jag antar att hon tror att jag använt hennes saker. Men det enda jag gjort är att snott lite lite salt en dag för två veckors sedan, för att mitt stod uppe på rummet. Hon kanske märkte det, haha. Men hon är ingen trevlig människa allmänt så jag tar det inte så hårt direkt.
Nu ska jag diska lite och sedan blir det lite mer seriekollande. Dåligt att jag bytt ut böcker mot serier...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0