LDN

Ikväll har jag och lina myskväll med Lily Allens låt LDN, london filmen Love Actually, choklad och tacochips. Igår var det utekväll med den vabliga torsdags rutinen som börjar på stammispuben The Crown, vidare på indierockstället Metro och sedan avslut på Punk. Vi hade trevlig med åkte hem ganska tidigt. På dagen blev shoppingrunda och jag köte äntligen stövlar. Ingen av dem jag la upp tidigare, blev ett par som vi fick in förra veckan med ganska grov klack. Lina shoppade klocka och Sonic Youth t-shirt. Det blev också standard budget luchen med chips (pommes) och majonäs. Inte så nyttigt men mättande. Idag sov alldeles för länge, men tog oss sedan till Camden market och promenerade till Primrose Hill. Lina utnyttjade min personalrabatt och köpte converseskor till sig och själv och sin nya kärlek.

Jag har ett stort problem. Mitt abbonemang har blivit avstängt. Dom har inte skickat en enda räkning till mig och jag ringde dom tidigare i veckan och då sa dom att det blivit något fel men dom skulle skicka räkningen på en gång. Idag fick jag ett brev från banken som sa att ett autogiro från Vodafone inte gått igenom eftersom jag inte har några pengar på kontot. Men jag sa till dom från första början att jag ville ha räkningar och inte autogiro, men snubben jag pratade med på telefon i veckan gjorde tydligen en autogiro. Så nu kan jag inte ringa eller skriva sms. Men jag kan ta emot sms och samtal. Kul jul och jag kan inte betala förräns jag får lön nästa fredag.

Måste brätta om när vi skulle laga pasta igår. Lina skulle ha krydda på sin men skruvade lite fel och fick hela kryddburken på pastan och resten av köket. Två minuter senare skulle jag ha olivolja på min. Tar istället vinflasken och häller över hela bänken och  pastan. Vi kommer verkligen bli bra hemmafruar.



Pub



Man ser lite av mina nya boots, klacken är grov och träaktig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0