lina & hoxton



JätteEmilie och FavvoLina

Imorgon kommer Lina äntligen på besök :D Ska bli hur roligt som helst. Tyvärr så får hon ligga skavfötters med mig i sängen men hon överlever nog även om jag är allt annat än en dröm att sova med, en täcketjuv med lite smått våldsamma utbrott och nattliga monologer. Klockan halv ett ska jag hämta upp henne på Liverpool st. Om den smidiga flickan lyckas ta sig förbi alla passkontroller det vill säga. Hon upptäckte nämligen igår att hennes pass gått ut i våras och måste fixa ett provesoriskt pass på flygplatsen. Verkligen en sådan grej som jag skulle kunna göra.

Jag har fått erbjudande om nytt boende som jag förmodligen kommer att ta. Det är ett rum i Hoxton med några danska killar som är kompis med Chau. Lite billigare kommer det att bli och dessutom är det i ett hus med stort kök, vardagsrum och bakgård. Börjar tröttna lite på att bo i en lägenhet där man kommunicerar till största del genom lappar på kylskåpet och i princip bara snackar räkningar. Det är bara Kat som jag endå har en någorlunda kompisrelation med, men vi har ju ingen stans man bara kan vara förutom sina rum och då blir man ju därinne också. Gillar att det är privat men trivs inte så mycket i det bajs-orangea heller så det kan bli kul att bo med lite mer likasinnade människor. Ska dit på söndag och prata allvar. Har jag tur så flyttar Agnes kompis Jenny in i mitt rum. Vi får se hur det löser sig.

Jag och Chau sökte ju extra jobb förra veckan, men det verkar inte bli något flyers-utdelande för oss.




Här slänger jag med håret på en fest för någon månad sedan, i vad som kan bli mitt nya hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0