London 21 grader



Sol på min innergård


Idag är det 21 grader och sol ute. Inte illa för att vara mitten på oktober. Fjärde eller femte dagen med t-shirt väder och närmare 20grader. Har dock inte varit ut än men BBC sa att det var så varmt. Söndag idag vilket betyder lugn frukost på sängen, men ska möta Agnes och Jenny på brick lane om ett tag och njuta lite av marknaden, musik och människor.
Igår blev jag jätte förbannad. Enligt vårat kontrakt med Office så ska vi befinna oss på jobbet en kvart innan skiftet börjar. Normalt så kan jag tycka att det är en OK grej, men när jag får skäll för att komma fem i halv, när skiftet börjar halv och sedan för andra lördagen i rad jobba EN OCH EN HALV TIMME GRATIS, för att dom inte kan sätta in tillräckligt med folk på stängning. Ska nog försöka hitta ett nytt jobb snart, men min provosion är så bra just nu och dom har gett mig ledigt över jul. blir hemma fem dagar iår, 21-26 :)
I torsdags var jag och Agnes till Greenwich och det var jätte fint och mysigt. Promenerade runt hela kullen och hamnade i en lite park som jag är säker på att en scen fårn en film är inspelad. Det är en film från 60- eller 70-talet som handlar om en fotograf som är ett svin. Så smygknäpper han bilder på ett par i den parken och sedan inleder han ett förhållande med kvinnan. Någon som kan hjälpa mig vilken film det är? den är baserad på någon kult-fotograf. Hur som helst hade vi otroligt mysigt den dagen, ibland är det skönt att turista lite som att ta kort på nollmeridianen.



Självutlösning på kameran




Londons bästa utsikt




Nej jag är inte gravid, glömde bara att dra in magen. Nu är jag världstid +-0

Kommentarer
Postat av: anna

BLOW UP! Michelangelo Antonioni är mannen bakom mästerverket. De t är säkert den kullen då filmen är inspelad i London. CRED till dig Emilie. Hoppas att allt är bra annars.



X

2008-10-12 @ 18:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0